WARSZTAT OTWARTY

„WARSZTAT AKTYWNEGO SŁUCHANIA”


Jak to, w jaki sposób słuchasz, tworzy jakość Twoich relacji. 
Warsztat aktywnego słuchania.
Jolanta Toporowicz

14-15 października 2017 | sobota.9.00-18.00, niedziela 9.00-15.00

Żyjemy w czasach, gdzie dominuje kreacja wizerunku i „mówienie” do innych ludzi. Porozumiewanie się, dialog czy ochota na wysłuchanie i zrozumienie innego człowieka zeszła na dalszy plan.
Jesteśmy coraz bardziej konsumentami nadmiaru informacji. Powoli zatracamy świadomość wartości, jaką jest zdolność do słuchania i rozumienia rozmówcy – niezależnie czy jest nim własne dziecko, partner, przyjaciel czy współpracownik. A szkoda, bo pozbawieni umiejętności słuchania i rozumienia innych ludzi nie zbudujemy bliskości, nie nawiążemy więzi z innymi ludźmi, a kontakty z otoczeniem sprowadzimy do przedmiotowego używania innych do zaspokajania własnych potrzeb albo obsadzania ich w roli publiczności oglądającej nasze wystąpienia.

Czym jest aktywne słuchanie? W czym tkwi istota dialogu ? Czy potrafimy wysłuchać i zrozumieć partnera, przyjaciela, własne dziecko? Jak to robimy, że tyle mówimy i nie sprawdzamy czy jesteśmy rozumiani ? Czy dbamy o wzajemność? Dlaczego coraz częściej zapominamy o tych ludziach, którzy są odbiorcami, do których adresujemy to, co komunikujemy? Skąd w kontaktach bierze się uczucie „niedosytu”? Co to znaczy, ze potrafimy słuchać? Co z rozwiązywaniem konfliktów bez takiej umiejętności?

Na te i inne pytania spróbujemy poszukać odpowiedzi w trakcie warsztatu.

W trakcie zajęć:

– dowiesz się na czym polega różnica w komunikacji na różnych poziomach świadomości
– zdobędziesz umiejętności pozwalające odróżniać skuteczne sposoby słuchania od automatycznych sposobów, według których obecnie funkcjonujesz
– poznasz jeden z głównych powodów powstawania konfliktów i zakłóceń w komunikacji
– poznasz sposoby uważnego słuchania i metody dbania o rozumienie tego, o czym mówisz
– możesz przyjrzeć się swoim kłopotom w rozumieniu i byciu rozumianym przez innych ludzi.

Warsztat przeznaczony jest dla osób, które chcą:

– poznać techniki uważnego słuchania
– zapoznać się z różnicami w komunikacji na różnych poziomach świadomości
– poprawić jakość budowanych relacji osobistych i zawodowych
– przyjrzeć się przyczynom zakłóceń w porozumiewaniu się, których doświadczają
– są zainteresowane zrozumieniem istoty konfliktów z perspektywy umiejętności do słuchania i rozumienia
– zainteresowane są poszerzeniem perspektywy rozumienia jakości życia

Zapisy: agnieszka.bonar@euphonia.pl | tel. 501-805-464
opłata za 2-dniowy warsztat 510 zł